torsdag 1. mars 2012

Vårlue og veksejakke

I posen med tøy etter min mann lå to luer med denne fasongen. De er litt for små, passet i vinter men da var de for kalde...  Jeg tegnet av mønsteret og forstørret det med en halv cm over alt.
Stoffet er en liten cordfløyel-rest som MÅTTE bli lue, men uansett hvordan jeg vridde på mønsterdelene ble det ikke nok. Derfor er stoffet skøtet litt i nakken, og bremmen er i et grønt dongeristoff. Lua er foret med microfleece i mosegrønt, slik at minsten er utstyrt for den lumske våren :) Til snorer harjeg brukt et bånd kjøpt på kremmerhuset.
 Jakken strikket jeg til eldstejenta; veksejakke fra nøstebarnboka, strikket i babyull. Jeg laget krage i stedet for hette, heklet en brun kant og satte på ulike knapper fra knappeskatteboksen... Vi er veldig glad i den jakka!

Flere luer sydd i gjenbruksstoffer, disse er til salgs: Brun cordfløyel, str 5-8 mnd.
Grønt dongeristoff, str 5-8 mnd.
Gråmelert ullstoff, str 3-6 mnd.
Brunsvart dongeristoff str 2-4 mnd.
Luene kan ses i butikken Masker og Sting i Arendal.

1 kommentar: