onsdag 29. februar 2012

Kosedress

... eller onepiece om man vil...

Denne rosa har lenge vært en favoritt - både hos de tidligere eierne og hos lille snella her. Noe som medførte at den ble veldig slitt og til slutt - for liten.

Men i en krok i stoffhyllen lå en gammel morgenkåpe! Eller, den var ikke så veldig gammel, stoffet er nesten ikke brukt, men glidelåsen hadde tatt kvelden. Jeg likte den ikke noe særlig likevel, den var så kort at trusa kom til syne, da kunne man jo likegodt gå uten... morgenkåpe altså.
Den er i et slags frottestoff, men ikke så tykt som et håndkle.
Jeg tegnet mønster etter beste evne fra den rosa dressen, målte min lille venn og forstørret mønsteret tilsvarende pluss litt til.

 Jeg brukte en nusselig blondeglidelås jeg har kjøpt på Masker og Sting, og etter at modellen ble fotogravfert satte jeg på en liten blomst som avslutning. Glidelåsen var nemlig litt kort, men jeg hadde ingen andre som passet...
Blomsten er i ullfleece, en bitteliten rest.
Nederst på beina har jeg brun ribb. Beina ble litt korte, så jeg har skjøtet på et stykke.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar