onsdag 14. mars 2012

Lappeleketeppe

 I dag viser jeg fram et tidligere prosjekt :)
Jeg begynte egentlig på dette teppet som en gave til en veninne som fikk barn, men det ble aldeles ikke klart til henne... Da passet det jo fint at jeg selv fikk en gutt etterhvert! Da fikk jeg somlet meg til å sy det ferdig.
Det er ikke noe system i lappene, jeg fant fram alle stoffer i de nyansene jeg ville, og klippet og puslet det sammen. Jeg okkuperte stuebordet i flere uker :)
Det er platevatt inni, og baksiden er fleece fra Stoff og Stil.
Jeg quiltet (er det ikke det det heter når man syr mønster over alle lagene?) med maskin, festet nøye med nåler og fulgte kantene på lappene og mønsteret i stoffene på forsiden. Jeg begynte i midten og sydde meg utover mot kantene, slik at det ikke krøllet seg noen steder.
Teppet er kantet med skråbånd.
Nå ligger teppet i lekegrinda, der passer det perfekt og skjuler det stygge voksduktrekket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar