torsdag 7. februar 2013

Karneval - puseører!

Jeg klarte heldigvis å unngå prinsessen i år også :)
I år blir det pusekatt, og her har hun testet ut alt, kvelden før dagen! Kattedrakten har min mor sydd til lillesøsteren min (som nå snart er 25 år)
Hun gleder seg veldig veldig, i dag morges gråt hun fordi hun så gjerne ville ha karnevalet i dag...
Lua hun har her er laget til en voksen, og den er i fleece. Så jeg satte de små grå i sving for å få et kjapt alternativ.

Nede i sy-hulen min fant jeg fram svarte og rosa stoffrester, og noe svart papp. Litt teip trengtes også, og nål og tråd.
Det rosa stoffet limte jeg på innsiden, og brukte teip for å brette det rundt på baksiden så det holdt seg på plass. Så klippet jeg et hakk i midten, brettet de to delene ved hakket litt over hverandre og festet med teip på baksiden.
Jeg klippet et stykke svart fleece som var ca 5 mm større på de to sidene, og ca 2 cm større nederst. (Planen er å lage en løpegang til en hårbøyle nederst, så om du har en breiere hårbøyle bør du ha mer stoff nederst)
Jeg sydde kantene inn  over det rosa stoffet på framsiden, ikke så nøye med stingene her siden tråden går inni fleecen og ikke synes :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar