torsdag 23. februar 2012

Ringslynge i Afrikastoff

Jeg har lenge tenkt på å sy ei ringslynge. Jeg har brukt en meitai ganske mye, men for større barn så det mer praktisk ut med en ringslynge, lettere å ta på seg raskt og greit.
Ringene kjøpte jeg fra Vidunderbarn.no for lenge siden, planen har vært der i et par år nå. Til flere slynger har jeg kjøpt direkte fra Slingrings.com, til halve prisen.
Min veninne Monica var i vår på Meningsfull safari - Flamingo Safari. På turen kjøpte hun masse fine afrikastoffer, og hun forærte masse stoff til meg! Jeg kunne sy hva jeg ville, så nå har de godgjort seg i hylla en stund.
Jeg fant veiledning til å sy en ringslynge på Tettinntil. Jeg fant også mye god hjelp på bloggen Sling your baby. Etter litt plunder fikk jeg det til på et vis. Det viste seg at stoffet er ganske stivt, og vanskelig å regulere mens den er i bruk. Jeg klippet  også av en del av halen, synes den ble altfor lang! I oppskriften sier de 230cm stoff, men jeg synes 2 meter var nok.
Jeg laget en til i et tynnere stoff, og det var mye enklere å regulere (dra stoffet gjennom ringene for å stramme). Denne ga jeg til Monica, som skal ha barn i juni.
 Fotografen er snella på 3 1/2 :)
Lillegutt synes det er deilig å sitte slik, han kan følge godt med på alt som skjer. Etter litt tilvenning synes jeg det er greit å ha den på også, jeg har funnet ut hvordan det er mest komfortabelt. Det er lettere å ta slyngen over babyens hode i stedet for å putte beina hans ned i slynga mens den er på :) Og armen hans må være inni, ellers tipper han utav.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar