fredag 13. januar 2012

Lusekoftas liv ble forlenget

Jeg fikk en lusekofte av en svigerinne. Hun elsket den og brukte den utrolig mye, men hektene var ødelagte, og den begynte å bli litt sliten. Hun lurte på om jeg kunne bruke den til noe.
Etter et par år i stoffhylla mi fant jeg den fram nå, for lusekoftemønstert er jo skikkelig i vinden for tida!
Jeg tok bort de gamle hektene, og sydde i en glidelås jeg klippet av en gammel collegejakke for lenge siden. Den var akkurat passe lang, der kom den til nytte :) Det var enklere enn å sette i glidelås normalt fordi jeg ikke hadde sprettet den helt av. det gamle stoffet ble som et belegg på innsiden.
I tillegg sydde jeg den inn litt i livet, da den var veldig posete. På glidelåsen festet jeg en av de gamle hektene.


Her har jeg sydd inn under armene også, det ble så posete der. Dette medførte at skuldersømmen kom langt ned på ermet, men pytt. Den sitter bedre over bryst og armer.

1 kommentar:

  1. Tenk så mye mer praktisk kofta blir med glidelås :-)

    SvarSlett