søndag 23. februar 2014

Lampe av "bestemors" heklebrikker

 

Popetotroras heklebrikkelampe så jeg på Pinterest for ganske lenge siden. Jeg elsket idéen og har samlet masse brikker siden den gang. Gjenbrusbutikken NMS har hatt god gjennomtrekk av slike :)

Jeg brukte en gigantballong (40 cm i diameter, kjøpt på europris), dynket brikkene i tapetlim og klistret dem på. For at ikke de underste skulle løsne, dekket jeg med plastfolie som jeg tok av litt etter litt så det fikk tid til å tørke skikkelig.

Jeg sparte hull nederst for å kunne bytte lyspære. Jeg glemte hull øverst til å feste sokkelen,  men jeg kunne bare klippe et når det var helt tørt.
Sokkelen er kjøpt på IKEA.
Jeg har i en dimbar led-pære, som ikke blir noe særlig varm. Det viste seg at man også må ha en spesiell dimmer. Så her over spisebordet kan den ikke henge med mindre vi vil punge ut for en slik...
Da blir det nok trappeoppgangen i stedet, for jeg synes den ble veldig fin!
 

1 kommentar:

  1. Å, så kul ide! Jeg har en haug med sånne brikker liggende etter bestemoren min, de bare venter på noe morsomt jeg skal bruke dem til! Har lurt på å lage gardiner faktisk, eneste "problemet" er at jeg vil ikke ha gardiner forran vinduene ;) Men dette var jo superfint! :)

    SvarSlett