onsdag 2. november 2011

Smokkholder-ugle

Endelig frisk igjen! Etter et par uker med streptokokker, vannkopper og annet rusk i familien har jeg endelig overskudd til å være litt kreativ igjen.
Håndlaget men kjøpt
smokk-elefant
En liten baby jeg kjenner godt skal døpes litt senere i november, og han ønsket seg en smokkholder a'la denne som min egen lille fikk i posten da han ble født.
Denne elefanten er kjøpt, men jeg tenkte det kan da ikke være så vanskelig?
Det var nemlig hekling som var min vei inn i blogg-verdenen. Jeg lette etter en oppskrift på et heklet hjerte, og jeg fant så mye mer! Det finnes utrolig mange inspirerende "pyssel-blogger" som det heter på svensk. Det er mange som hekler amigurumi, figurhekling, og mange legger ut oppskriftene sine. Jeg fant noen søte små figurer hos Virkverket, oppskriften er her. Tusen takk :)

Jeg mangler fortsatt klypen til å feste smokk-holderen på tøyet og en spesiell ring til å feste mam-smokken i, men ellers fiks ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar