mandag 10. oktober 2011

Til minsten og snuppa

Jeg har lenge tenkt på å sy et nytt innertrekk til vognbagen, jeg lånte nemlig et slikt da datteren var liten. Dyttet til å komme i gang fikk jeg på Alruto sin blogg, og i går satte jeg i gang.
Jeg har heklet et teppe med oldemorsruter som det måtte passe til, og jeg endte på et gardin fra Kid som jeg hadde liggende. Husker ikke fra når eller hvor... Det er liksom tynn cordfløyel. Jeg brukte det originale vogntrekket som mal, og et gammelt ullteppe som innerstoff for at det skulle bli lunt og godt.

Jeg likte stoffet så godt at jeg fikk lyst til å lage ny stelleveske, og det gjorde jeg også. Jeg brukte Lises oppskrift som utgangspunkt, men laget en annen hank og litt bredere veske. Hanken ble for kort til å tre på håndtaket, derfor sydde jeg på en klikk-lås (sånn som er på f.eks ryggsekker). Og det ble veldig praktisk! Inni vesken er det romslige lommer til bleier, klær og stellematte (bruker bare de fra butikken) og andre ting.
oppi stelleveska - god plass
 Og i dag hadde jeg både tid og mer stoff, så da ble det en kjole til snuppa. En spencerkjole med glidelås bak, kroklisser og knapper til pynt og et prikkete fôr inni. Mønsteret har jeg tegnet av fra en kjole hun har fra før.

Og jeg har fortsatt litt stoff igjen, nok til en kjole til... Kanskje et skjørt til meg selv?

Lene

1 kommentar: